Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja strony
Przyjmowanie i załatwianie spraw w Inspektoracie
Przyjmowanie i załatwianie spraw w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Warszawie odbywa się zgodnie z postanowieniami:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071, ze zm.),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r. Nr 5, poz. 46),
- Instrukcji Kancelaryjnej w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Warszawie, wprowadzonej Zarządzeniem Nr 8/2002 Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Warszawie z dnia 16 grudnia 2002r.
Korespondencję, która wpływa do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie Sekretariat przyjmuje i rejestruje w Dzienniku Korespondencji, po czym - zgodnie z dyspozycją - przekazuje do odpowiednich komórek organizacyjnych.
Każda sprawa załatwiana jest osobnym pismem.
Dane osobowe osób zgłaszających skargi, wnioski są przetwarzane w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Warszawie na zasadach określonych przepisami prawa.
Skargi i wnioski kierowane do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie, telegraficznie lub za pomocą faksu, telefaksu lub poczty elektronicznej, a także mogą być wnoszone ustnie do protokołu.
W przypadku, gdy skarga lub wniosek zgłoszone zostają ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, dane wnoszącego skargę oraz zwięzły opis treści sprawy.
Skargi rozpatrywane są w drodze podejmowanych mediacji w celu ochrony interesów i praw konsumentów lub w drodze przeprowadzanych kontroli, które mają na celu sprawdzenie zasadności podniesionych w skardze zarzutów.
Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, organ do którego wniesiono skargę lub wniosek, rozpatruje sprawy należące do jego właściwości, a pozostałe przekazuje niezwłocznie, nie póĹşniej jednak niż w terminie siedmiu dni, właściwym organom, przesyłając odpis skargi lub wniosku i zawiadamia o tym równocześnie wnoszącego skargę lub wniosek.
OPŁATY:
Wniesienie skargi lub wniosku oraz ich rozpatrywanie zwolnione jest z opłaty skarbowej.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Załatwienie skargi, w postaci pisemnej odpowiedzi, powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie póĹşniej jednak niż w ciągu miesiąca.
Skargi przyjmowane są w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie oraz w Delegaturach Inspektoratu - w godzinach urzędowania.
Publikacja dnia: 29.10.2010 16:13:42
Dokument z dnia: 15.05.2010 00:00:00
Dokument oglądany razy: 4 403
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa