Zmiany wprowadzono z powodu: korekta
Mediacje
Zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1219, ze zm.), jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Hadlowej w Warszawie, podejmuje dziaÅ‚ania mediacyjne w celu polubownego zakoÅ„czenia sporu cywilnoprawnego miÄ™dzy konsumentem a przedsiÄ™biorcÄ….
Postępowanie mediacyjne wszczyna się na wniosek konsumenta lub z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta.
W toku postępowania mediacyjnego przedsiębiorca zapoznawany jest z roszczeniem konsumenta, nastepnie przedstawia się stronom sporu przepisy prawa mające zastosowanie w sprawie oraz ewentualne propozycje polubownego zakończenia sporu.
Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie może wyznaczyć stronom termin do polubownego zakoÅ„czenia sprawy.
Od postępowania mediacyjnego odstepuje się, jeżeli w wyznaczonym terminie sprawa nie została polubownie zakończona oraz w razie oświadczenia co najmniej przez jedną ze stron, że nie wyraża zgody na polubowne zakończenie sprawy.
UWAGA!
Inspekcja Handlowa w sporach cywilnoprawnych występuje wyłącznie w roli mediatora pomiędzy stronami, nie posiada natomiast uprawnień do działania władczego w stosunku do przedsiębiorcy i pozwalającego na zobowiązanie go do zachowania zgodnego z roszczeniem konsumenta nawet w przypadku słuszności tego roszczenia
POSTĘPOWANIE MEDIACYJNE:
- Commission recommendation of 4 April 2001 on the principles for out-of-court bodies involved in the consensual resolution of consumer disputes (english version)
Publikacja dnia: 21.06.2012 12:39:27
Dokument z dnia: 15.05.2010 00:00:00
Dokument oglÄ…dany razy: 5 488
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa